Foreningens håndtering af persondata

§ Randers kunstforenings handling af foreningens persondata § 

I henhold til den af EU indførte persondata-forordning har kunstforeningens bestyrelse besluttet at beskytte personoplysninger på foreningens medlemmer således:

Personoplysningerne administreres og opbevares på 2 IT-platforme:
  1. Hos foreningens kasserer på en medlemsliste – der indeholder medlemmernes navne, adresser telefonnumre og mailadresser.
  2. Hos foreningens arrangementsansvarlig på en medlemsliste – der indeholder medlemmernes navne, adresser, telefonnumre og mailadresser.

 

Sikkerhedspolitik:
  1. Opdateret medlemsliste: Bestyrelsen udpeger 2 medlemmer af bestyrelsen som ansvarlig for at styre foreningens medlemsliste. Medlemslisten opdateres løbende hvert år med afgange og tilgange af medlemmer. Medlemslisten er en opdateret fil, som gemmes på PC´er hos de ansvarlige, der samtidig drager omsorg for at filen opbevares under betrykkende og sikre forhold.
  2. Foreningens hjemmeside: Randers-kunstforening.dk og foreningens facebooksideBestyrelsen udpeger et medlem af bestyrelsen som data- ansvarlig og denne person er ansvarlig for hjemme- og facebooksidens opdatering. Hjemme- og facebooksiden indeholder ingen informationer om medlemmerne.

 

Personoplysninger fra medlemslisten, der deles med øvrige bestyrelsesmedlemmer:

Der deles kun personoplysninger med øvrige bestyrelsesmedlemmer, som er nødvendige til behandling af en aktuel sag. Ved gruppe-udsendelse pr. mail til medlemmerne sendes bbc, således at mail-adresser er skjulte. Alle delte personoplysninger slettes når sagen er behandlet.

Når et bestyrelsesmedlem afgår, skal vedkommende slette alle personoplysninger som findes på ved- kommendes PC eller i trykt form.

Denne persondataforordning er godkendt på bestyrelsesmødet den 30. maj, 2018 lægges ud på foreningens hjemmeside og er medtaget i dette medlemsprogram til orientering for medlemmerne.